Šta dobijaju kupci, a šta trgovci izmenama Zakona o elektronskoj trgovini

Foto: Reflektor

Hoće li kupci dobiti veću sigurnost, a trgovci bolji plasman preko interneta – bila je tema prve javne rasprave o izmenama zakona o trgovini i elektronskoj trgovini. Raspravu su organizovali Ministarstvo trgovine i Privredna komora Srbije.

Prepoznavanjem određenih oblika trgovine i uvođenjem novih pojmova koji postoje u svetu unapređuje se elektronska trgovina.

„Prvi put prepoznajemo pojam elektronske prodavnice, elektronske platforme, neke oblike e-trgovine poput dropšiping koncepta prodaje koji je već prilično u upotrebi, sada otklanjamo svaku mogućnost da li se to može ili ne može raditi“, objašnjava Milan Dobrijević, pomoćnik ministra trgovine zadužen za digitalnu agendu.

Trgovci smatraju da je dobro što Zakon o trgovini sada prepoznaje prodaju preko interneta, a odgovaraju im i izmene Zakona o elektronskoj trgovini.

„I sadašnji je prilično dobar, jer je u skladu sa direktivama Evropske unije, ali je bilo potrebno i tu osvežiti neke članove, mada tu da budem iskren su izmene kozmetičke prirode“, navodi Bojan Leković, direktor „Kupujem prodajem“.

Preciziranjem obaveza trgovaca, kao što je npr. isticanje deklaracije, dobijaju i kupci.

„Potrudili smo se da im obezbedimo što veću sigurnost za taj proizvod koji kupuju, da znaju nedvosmisleno šta kupuju, koliko košta, odakle je poreklom proizvod, koliki mu je rok trajanja, znači da budu potpuno sigurni“, ističe Jovan Stojić, pomoćnik ministra trgovine, turizma i telekomunikacija.

Kao potpuno nova kategorija dolazi i e-trastmark, oznaka kvaliteta, koju izdaje Centar za razvoj trgovine, a služi da potvrdi status trgovca i robe.

„Da je to trgovac koji je zaista pravno lice, sa druge strane da je to trgovac koji posluje prema važećim zakonima Republike Srbije. Tako da je potrošač zaštićen Zakonom o zaštiti potrošača i ima sva prava koja su zakonom zagarantovana. Za razliku od kupovina na Fejsbuk grupama ili ono što je sad moderno na Instagramu„, naglašava Nebojša Đurić, direktor Centra za razvoj trgovine.

Posle zakona o trgovini i elektronskoj trgovini sledi izmena i u Zakonu o zaštiti potrošača koje će se odnositi na rešavanje sudskih sporova.