Srpski modni brend Exterra iz Arilja osvojio region – U planu nove mašine, širenje maloprodajne mreže i franšize

Foto: Promo

Kompanija Arteks doo osnovana je 1990. godine u Arilju i najpre se bavila veleprodajom odeće i sito štampom. Kako je porodična kompanija rasla, sve je bila veća i želja da se srpskom tržištu ponudi nešto novo i drugačije. Tako je nastao modni brend Exterra.

Posle par godina rada u porodičnoj firmi, poželeo sam da tržištu ponudim nešto novo, kvalitetno i prepoznatljivo. Tako je 2003. godine osmišljen koncept, a odmah i zaštićen brend Exterra – priča za eKapiju Ivica Jevgenijević, generalni direktor Arteksa.

Kako kaže Jevgenijević, veliki izazov bio je kreirati sopstveni brend i steći poverenje kupaca u vreme kada domaća tekstilna industrija nije bila sinonim za kvalitet. Veliki problem predstavljala je i organizacija proizvodnje i zapošljavanje kvalitetnih radnika u ovako maloj sredini.

Iako nije bilo lako, Arteks je uspeo da odgovori na sve izazove i postao uspešna firma, sa prepoznatljivim brendom. Takođe ova kompanije je jedna od retkih koja može da se pohvali činjenicom da kompletnu proizvodnju obavlja u našoj zemlji.

Danas naša firma broji 93 zaposlenih. Odeća je sa ponosom „made in Srbija“, a najveći deo materijala nabavljamo iz Srbije, Turske i Italije – kaže Jevgenijević.

Odeća brenda Exterra namenjena je svim ljudima koji umeju da prepoznaju pravi kvalitet kao i jedinstven dizajn, kojim će se izdvojiti iz globalizacijom uniformisanih potrošača.

Exterra kolekcija izrađena je od kvalitetnih prirodnih materijala. Odeću oplemenjujemo posebnim doradama, pri čemu se koriste profesionalni preparati, tako da dobijamo stabilan i udoban proizvod. U svakoj našoj radnji možete osetiti prepoznatljiv miris našeg brenda. Trendovi se konstantno prate i prilagođavaju našem viđenju mode, kao i tržištu. Mi živimo modu i upijamo ideje uvek i svuda oko nas. Kolekcije su rezultat dugogodišnjeg iskustva i saradnje dizajn tima i komercijalnog sektora – kaže Jevgenijević.

Iza brenda Exterra stoji uspešan dizajn tim na čelu sa Željkom Petronijevićem, koji ima 15 godina dugo iskustvo u modnoj industrij. Njihova posvećenost i kreativnost čine da svaka nova kolekcija uvek bude za korak bolja od prethodne. Granice će pomeriti i naredna kolekcija koja je u pripremi.

Proleće-leto 2019. dočekujemo sa eksplozijom boja, floralnim printovima i klasičnim motivima, poput linija koje su uvek u trendu. Koristićemo kvalitetne, prirodne materijale, od kojih ne odustajemo i koji su već dobro poznati našim kupcima – ističe Jevgenijević.

Odeća brenda Exterra može se kupiti u petnaest Exterra maloprodaja, na on-line shopu, kao i kod partnera kompanije Arteks širom regiona.

Pored domaćeg tržišta, Exterra se može naći u Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Sloveniji. U ukupnom plasmanu izvoz čini oko 30%.

Na pitanje o stanju u tekstilnoj industriji u našoj zemlji, Jevgenijević odgovara da je Srbija u odnosu na region svakako u prednosti zahvaljujući razvoju i imidžu koji su naši brendovi uspeli da izgrade.

Međutim, primetan je veliki nedostatak radne snage, kao i ogromno poslovanje u sivoj zoni. Ilegalan uvoz robe iz Turske i Kine, bez kontrole kvaliteta i plaćanja dažbina u mnogome otežava poslovanje domaćih tekstilnih firmi – smatra on.

Arteks je nedavno dobio sredstva od republičkog fonda za razvoj, koja će, kako kaže Jevgenijević, uložiti u unapređenje poslovanja.

Najveći deo sredstava uložićemo u nove mašine i opremu, kako bismo poboljšali produktivnost proizvodnje.

I tu nije kraj planovima kompanije Arteks.

U narednom periodu cilj nam je širenje maloprodajne mreže kroz sopstvene maloprodaje i franšize. Planiramo i otvaranje novih tržišta kao i zapošljavanje novih radnika – otkriva Ivica Jevgenijević za eKapiju.