Ko se probio preko društvenih mreža i koje izjave su dominirale?

Ilustracija: iStock

Neki od najvažnijih svetskih događaja u 2018. godini zabeleženi su i na društvenim mrežama, a podaci sa Googla, Instagrama i Twittera otkrivaju koji su bili najinteresantniji momenti, teme i ličnosti.

Kako navodi sajt „Holivud reporter“, najveću pažnju javnosti na ovim društvenim mrežama izazvali su Zimska olimpijada, tvitovi američkog predsednika Donalda Trampa, odlazak nekih slavnih ličnosti.

Takođe, dok je korejska pop grupa BTS dominirala na više internet-platformi, građanski pokreti kao što je „#MeToo“ (I ja takođe) upravo su se probili preko društvenih mreža.

Na dan ceremonije zatvaranja Zimske olimpijade u Južnoj Koreji, a to je bio 25. februar, na Tviteru je objavljeno najviše tvitova u 2018. godini, što pokazuje da sport uvek ima moć da ostavi snažan utisak. Kada je reč o političkim izjavama, ove godine dominirao je Donald Tramp, što i ne čudi ako se zna da je on prilično aktivan tviteraš.

Kulturološki fenomeni poput korejske pop grupe BTS, koja ima 17,4 miliona sledbenika, „Crnog pantera“, Diznijevog naučno-fantastičnog filma i košarkaške zvezde LA Lejkersa Lebrona Džejmsa bili su među imenima koja su najviše tvitovana.

Najtvitovaniji film ove godine je „Crni panter“, a slede „Osvetnici: Rat beskraja“, „Neviđeni 2“, „Ratovi zvezda: Poslednji džedaji“.

Kada je reč o internet-pretraživaču, građani su na Guglu 2018. najviše postavljali sledeća pitanja: Šta je bitkoin? Kako se glasa? Ko je osvojio megamilione?

Najtraženiji pojmovi na Guglu tokom godine bili su oni koji su se odnosili na svetske događaje – Mundijal i uragan Florens, kao i smrti poznatih ličnosti – slavnog kuvara Entonija Bordena, američkog strip scenariste i producenta Stena Lija, kao i repera Meka Milera.

U prvih 10 najviše „guglovanih“ pojmova probio se i Diznijev blokbaster „Crni panter“.

Među ličnostima koje su na Guglu najviše intrigirale ljude su Megan Markl, nekadašnja američka glumica koja je udajom za britanskog princa Harija postala vojvotkinja, i zvezde Jutjuba Logan Pol i Kloi Kardašijan.

Najtraženiji televizijskijski šou bio je ujedno i onaj o kojem se najviše polemisalo – „Rozen“, koja se posle 20 godina ponovo vratila na male ekrane, ali je ubrzo otkazana posle rasističkog tvita voditeljke Rozen Ber.

Tokom godine je emotikon u obliku srca korišćen 14 milijardi puta u komentarima na Instagramu.

Društvene mreže postale su i mesta na kojima su dominirali aktivistički pokreti, navodi „Holivud reporter“.

Tako je, recimo, haštag pokreta #MeToo, osnovan sa željom da se ustane protiv seksualnog nasilja u šou-biznisu, korišćen 1,5 miliona puta u 2018. godini.

Za njim sledi sličan pokret „#TimesUp“ (Vreme je), koji je pokrenulo 300 holivudskih glumica, scenaristkinja, rediteljki, producentkinja i drugih uticajnih žena koje se takođe bore protiv seksualnog uznemiravanja.